KUMKUAT OYUN VE BİLİŞİM: EVRİM LEVENT TANRIKUT’UN OYUN SEKTÖRÜNDEKİ YOLCULUĞU VE GELECEĞE YÖNELİK BAKIŞ
  • Business Channel Turk
  • Yaşam
  • KUMKUAT OYUN VE BİLİŞİM: EVRİM LEVENT TANRIKUT’UN OYUN SEKTÖRÜNDEKİ YOLCULUĞU VE GELECEĞE YÖNELİK BAKIŞ
184 okunma

KUMKUAT OYUN VE BİLİŞİM: EVRİM LEVENT TANRIKUT’UN OYUN SEKTÖRÜNDEKİ YOLCULUĞU VE GELECEĞE YÖNELİK BAKIŞ

ABONE OL
Şubat 9, 2024 07:44
KUMKUAT OYUN VE BİLİŞİM: EVRİM LEVENT TANRIKUT’UN OYUN SEKTÖRÜNDEKİ YOLCULUĞU VE GELECEĞE YÖNELİK BAKIŞ
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Evrim Levent Tanrıkut, Kumkuat Oyun ve Bilişim A.Ş’nin kurucusu, oyun sektöründeki kariyerini ve sektördeki gelişmeleri anlatıyor.

Küresel oyun endüstrisi, 2022’de 185 milyar dolarlık bir hacme ulaşarak mobil oyunların 92 milyar dolar, konsol oyunlarının 52 milyar dolar ve bilgisayar oyunlarının 40 milyar dolarlık bir pazar oluşturduğunu belirtiyor. Türkiye’de ise 2022’de sektör 42 milyar dolar harcama ile %10’luk bir büyüme kaydetti.

Evrim Levent Tanrıkut, çocukluğundan itibaren ticaret ve girişimcilikle ilgilenmiş ve oyun sektörüne olan tutkusunu keşfetmiştir. Bir oyun karakterinin hacklenmesi, profesyonel oyun dünyasına adım atmasına neden olmuş ve forumlarda moderatorluk ve yöneticilik yaparak sektöre adım atmıştır.

Profesyonel kariyerinde çeşitli oyun şirketlerinde görev alan Tanrıkut, Game Türk’ü kurarak ödeme altyapısı sağlama alanında faaliyet göstermiş, sonrasında Kumkuat Games’i kurarak oyun geliştirme ve yayıncılığına odaklanmıştır. Şu anda Steam için “Age of Cars” ve Makedonya’da mobilde yayınlanacak bir futbol oyunu gibi projeler üzerinde çalışmaktadır.

Tanrıkut, blockchain teknolojisinin oyun dünyasındaki popülerliğinin arttığını ancak Google, Apple ve Steam gibi büyük platformların dış alımları ve teslim sürelerini desteklemekte isteksiz olduklarını belirtmektedir. Bu durum, bu platformların oyun içi satın almalardan elde ettikleri yüksek komisyonlardan kaynaklanmaktadır.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r